• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Och också om du har tagit ett lån och angett felaktiga uppgifter om din ekonomi. Eller tagit ett med uppsåt att inte betala tillbaka.
Hur lång tid blir människor straffade om de angett felaktiga siffror då? Kan väl inte vara för resten av livet? Känns ju rätt extremt. Många är ju rätt desperata tänker jag innan allt rämnar, och kan tänka mig att det finns rätt många som snyggat till siffror lite för att överleva månaden.
Hur bevisas uppsåt att ej betala?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tack snälla för svar, nja tänkte mest på vad folk faktiskt kan säga. Har inte uppgett fel uppgifter angående lån etc men är lite orolig att 2 personer som är privat skulder vill motsätta sig att jag får sanering.

Tex om man inte sagt till personen att man har dålig ekonomi innan man lånat, kan det ses som en anledning?
Ok. Vad man faktiskt kan säga, då missförstod jag.

Dom kan säga precis vad som helst
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur lång tid blir människor straffade om de angett felaktiga siffror då? Kan väl inte vara för resten av livet? Känns ju rätt extremt. Många är ju rätt desperata tänker jag innan allt rämnar, och kan tänka mig att det finns rätt många som snyggat till siffror lite för att överleva månaden.
Hur bevisas uppsåt att ej betala?

Nej inte för hela livet, men man kan nog vänta en stund med att söka skuldsanering I stället för att bidra till kön med konstanta upprepade ansökningar i flera år
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Ok. Vad man faktiskt kan säga, då missförstod jag.

Dom kan säga precis vad som helst


Tex om man inte sagt till personen att man har dålig ekonomi innan man lånat, kan det ses som en anledning till att neka skuldsanering?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Men om dom tex skulle säga att de känner sig lurade kan jag då bara visa upp konversationer där det framgår att jag hela tiden sa

Ingen aning vad du svarade på nu, du citerade 3 olika inlägg.

Vad var innebar den där uppenbara ekonomiska konkursen?
Tror inte det går att få skuldsanering i en konkurs
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Tex om man inte sagt till personen att man har dålig ekonomi innan man lånat, kan det ses som en anledning till att neka skuldsanering?
Går ju inte säga är ju först upp till kronofogden att ta ställning till om dem anser att det är ett giltigt anledning
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Måste bara skriva av mig och fråga angående inskickad skuldsaneringsansökan.

Det slog mig idag helt plöstligt att jag inte fått något brev hem att Kfm mottagit min ansökan.

Historien är att jag tog hjälp av en budget- och skuldrådgivare för att skriva en ansökan.
Han skötte allting när vi hade mötet då den skulle skickas in. Jag satt och berättade och han skrev ner allt i ansökan och sa att han skulle skicka in dessa. Detta var i början av Mars.

När jag loggar in på min sida på Kfm så finns ingenting under "mina påbörjade och inskickade ärenden"
Förutom då min första jag skickade in för lite över ett år sedan. Den ansökan skötte jag allting själv med utan hjälp utifrån. Men då kom jag ihåg att jag fick brev hem att Kfm mottagit min ansökan.

Är det annorlunda när man tar hjälp av rådgivare?
Eller kan det vara så förjävligt att han har glömt att skicka in...?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp